Ez az amit meg lehet tanulni, mert a kezdőlépések mindig előfordulnak egy meccsen, és elég sok helyen lehet hibázni. Valamint sokszor használható egy elmélet, hogy miért jó egy válasz a középjátékban is.
Hetente próbálok posztolni egy ilyet, főleg magamnak, hogy tanuljam.
Ja és amit elfelejtettem, hogy eredetileg Bill szedte így össze, és engedélyével használom az ő megjegyzéseit stb. Az eredeti blogja már nincs meg, úgy hogy linkelni nem tudom.
Ja és amit elfelejtettem, hogy eredetileg Bill szedte így össze, és engedélyével használom az ő megjegyzéseit stb. Az eredeti blogja már nincs meg, úgy hogy linkelni nem tudom.
Normális válasz a 8/7(2), 6/5(2)
a) 6/4(2)* - Ha megnyitja a hátsó embereit az ellenfél 32S (24/21 13/11) vagy 43Z (24/21 13/9) nyitással, akkor érdemes ütni úgy, hogy a négyes pontot megcsináljuk.
is Player 2 score: 0 pip: 160 | ||||||||||||||||
Unlimited Game Jacoby Beaver | ||||||||||||||||
pip: 167 score: 0 is Player 1 | ||||||||||||||||
XGID=-a--a-E-C---dE--ac-e----B-:0:0:1:11:0:0:3:0:10 | ||||||||||||||||
to play 11 |
is Player 2 score: 0 pip: 161 | ||||||||||||||||
Unlimited Game Jacoby Beaver | ||||||||||||||||
pip: 167 score: 0 is Player 1 | ||||||||||||||||
XGID=-aa---E-C---dE---d-e----B-:0:0:1:11:0:0:3:0:10 | ||||||||||||||||
to play 11 |
c) 24/20* ütés helyes, ha az ellenfél 41-es dobása után megkezdi az 5-ös pontját (de nem az ugyanilyen 21-es kezdés után) 21$ - 24/20* at GS
is Player 2 score: 0 pip: 164 | ||||||||||||||||
Unlimited Game Jacoby Beaver | ||||||||||||||||
pip: 167 score: 0 is Player 1 | ||||||||||||||||
XGID=-b----E-C---dEa--c-da---B-:0:0:1:11:0:0:3:0:10 | ||||||||||||||||
to play 11 |
1. | Book1 | 8/7(2) 6/5(2) | eq: +0,147 | |||
|
||||||
2. | Book1 | 24/20* | eq: +0,106 (-0,042) | |||
|
||||||
3. | Book2 | 24/22 6/5(2) | eq: +0,104 (-0,043) | |||
|
||||||
1 Generated by Neil Kazaross on 2010.03.26. using eXtreme Gammon 1.13 5184 Games rolled with Variance Reduction. Dice Seed: Random Moves and cube decisions: 4-ply 2 Generated by GameSite 2000, Ltd on 2011.02.26. using eXtreme Gammon 2.00 10368 Games rolled with Variance Reduction. Dice Seed: 77390818 Moves: 2-ply, cube decisions: 3-ply Red |
A különbség az ellenfél az ütés után, hogyan tudja megjátszani a hatosát.
Ha 21 szlot után ütünk, akkor az ellenfél a sorompóról belépve, jól tudja megjátszani a hatost (visszaüt az ötös ponton, és tovább harcol, hogy az övé legyen).
Viszont 41 szlot után, nem játszható meg jól a hatos, valahol ütési lehetőséget fog hagyni. (Kis mértékben előzi csak meg az ütés a másik lépést.)
51 slot után is az 11N (Near), 8/7(2) 6/5(2) a helyes.
is Player 2 score: 0 pip: 161 | ||||||||||||||||
Unlimited Game Jacoby Beaver | ||||||||||||||||
pip: 167 score: 0 is Player 1 | ||||||||||||||||
XGID=-b----E-C---dE---d-da---B-:0:0:1:11:0:0:3:0:10 | ||||||||||||||||
to play 11 |
1. | Book1 | 8/7(2) 6/5(2) | eq: +0,224 | |||
| ||||||
2. | Book2 | 24/20* | eq: +0,144 (-0,080) | |||
| ||||||
1 Generated by GameSite 2000, Ltd on 2011.02.26. using eXtreme Gammon 2.00 Analyzed in XG Roller++ 2 Generated by GameSite 2000, Ltd on 2011.02.26. using eXtreme Gammon 2.00 10368 Games rolled with Variance Reduction. Dice Seed: 77390818 Moves: 2-ply, cube decisions: 3-ply Red |
d) 24/22, 6/5(2)* az 54 és a 43 szplittelés után (helyes megbontani nekünk is a hátsó bábuinkat, amikor az ellenfél a sorompón van vagy egy egyedülálló bábuja az udvarában)
is Player 2 score: 0 pip: 160 | ||||||||||||||||
Unlimited Game Jacoby Beaver | ||||||||||||||||
pip: 167 score: 0 is Player 1 | ||||||||||||||||
XGID=-a---aE-C---dE-a-c-e----B-:0:0:1:11:0:0:3:0:10 | ||||||||||||||||
to play 11 |
1. | Book1 | 24/22 6/5*(2) | eq: +0.419 | |||
| ||||||
2. | Book1 | 8/7(2) 6/5*(2) | eq: +0.378 (-0.040) | |||
| ||||||
3. | Book1 | 24/23 6/5*(3) | eq: +0.375 (-0.043) | |||
| ||||||
4. | Book2 | 8/5* 6/5 | eq: +0.314 (-0.104) | |||
| ||||||
5. | Book2 | 24/23 8/7 6/5*(2) | eq: +0.304 (-0.114) | |||
| ||||||
1 Generated by Ken Bame on 10/20/2009 using eXtreme Gammon 1.04 9072 Games rolled with Variance Reduction. using 21 dice rotation Dice Seed: 1 Moves and cube decisions: 3-ply 2 Generated by GameSite 2000, Ltd on 2/26/2011 using eXtreme Gammon 2.00 |
54S-nél csak kicsivel jobb a 24/22. 6/5(2)* .
is Player 2 score: 0 pip: 158 | ||||||||||||||||
Unlimited Game Jacoby Beaver | ||||||||||||||||
pip: 167 score: 0 is Player 1 | ||||||||||||||||
XGID=-a---aE-C---dE---d-e----B-:0:0:1:11:0:0:3:0:10 | ||||||||||||||||
to play 11 |
1. | Book1 | 24/22 6/5*(2) | eq: +0,358 | |||
| ||||||
2. | Book1 | 8/7(2) 6/5*(2) | eq: +0,351 (-0,008) | |||
| ||||||
3. | Book2 | 24/23 6/5*(3) | eq: +0,318 (-0,040) | |||
| ||||||
1 Generated by Ken Bame on 2009.10.20. using eXtreme Gammon 1.04 36288 Games rolled with Variance Reduction. using 21 dice rotation Dice Seed: 1 Moves and cube decisions: 3-ply 2 Generated by GameSite 2000, Ltd on 2011.02.26. using eXtreme Gammon 2.00 10368 Games rolled with Variance Reduction. Dice Seed: 77390818 Moves: 2-ply, cube decisions: 3-ply Red |
54S-11 - GG-nál (gammon go) N a jó válasz 8/7(2) 6/5(2)
Indoklás:
- kevésbé nyissunk ha egy negyedik bábu van a 8-as ponton,
- inkább nyissunk ha van egy szabad bábu az ellenfél udvarában.
e) 24/22, 6/5(2) a 31P ellen, hajszálnyival jobb ez a lépés, mint a másik (de nem 42P-nél). Gammon save-nél pedig méginkább.
42 point-nál a 8/7(2) 6/5(2) valamivel jobb.
Az ok pedig, a veszély, hogy az ellenfél falat épít elénk. (priming threat az hogy van magyarul befalaz? :)
42 után marad egy üres lyuk az 5-ös ponton, a veszély kisebb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése