Pages

Ads 468x60px

2011. április 1., péntek

Válaszok nyitólépésre 1.

Válaszok nyitólépésre 1.

A nyitólépések és azokra adott válaszok minden egyes játék alatt előfordulnak, míg a kipakolásra nem mindig kerül sor. Sok nézeteltérés van abban, hogy egy hiba a játék elején ugyanolyan "fájdalmas-e", mint a közepén, vagy a vége felé, mivel azok szinte sose meccsdöntőek. Lehet, hogy egyéb hibáink tanulmányozásával jobban fejlődhetünk, de semmiféleképpen nem haszontalan a kezdőlépésekkel foglalkozni, főleg ha a mögötte lévő logikát is megértjük.


Először is ajánlanám a gammon.hu-n a magyar cikket: http://www.gammon.hu/cikkek/nyitojatek.html

Ezt összefoglalva és kiegészítve (http://www.bkgm.com/openings/replies.html#general_principles), az általános szabályok a 2-ik lépéskor:

1. Mindig üssük ki az ellenfél bábuját a saját otthonában.
2. Üssük ki az ellenfél bábuját, az értékes 5-ös és 4-es pontunkról.
3. Ha nem tudunk ütni, akkor a házunkban csináljunk pontot a szokásos módon a 31P, 42P, 53P, 61P dobásokkal.
4. Kettő bábut ütni gyakran jó.
5. Utánozzuk le az ellenfél lépését.
6. Ha az ellenfél megcsinálja az 5-ös pontját, bontsuk meg a futóinkat, hogy létrehozzunk egy előretolt horgonyt.
7. Ha az ellenfél megbontotta a hátsó bábuit, legyünk óvatosak, és ne hagyjunk indirekt ütési lehetőséget.
8. Figyeljünk oda, hogy ne kerüljünk direkt ütésbe.
9. Ha az ellenfél kifut az udvarába, üssük ki, ha tudjuk.
10. Ha az ellenfél megkezdi az egyik pontját (slot), és mi nem tudjuk leütni, akkor majdnem mindig helyes, ha mi is elkezdjük az egyik pontunkat a saját otthonunkban (counterslot).
11. Ha az ellenfél hatost dob és azzal megkezdi a barpontját és ütjük (62S, 63S, 64S), akkor ha hatossal ütjük, a dobásunk másik felét a hátsó bábuinkkal lépjük le. Amennyiben  ha egyessel ütjük, akkor a középpontról (mid-point) hozzunk le még egy bábut.

Linkek:
A rollout-okat itt lehet megnézni: http://www.bgonline.org/
és itt http://www.bkgm.com/openings/replies.html#rollouts_of_replies
http://www.extremegammon.com/ob/


4. Kettő bábut ütni gyakran jó.
De nem mindig. Azt a hibát sokan elkövetik, hogy mindenáron kettőt ütnek, azt gondolván, hogy ez a legjobb lépés. Ezt a pontot ki lehet egészíteni Stick két szabályával:

1) Ha az ellenfél a dobás nagyobbik részét lépi le a házunkban (32, 43, 52, 54) a futói megnyitásával, és mi ütni tudunk a 6-os és 8-as pontunkról, úgy, hogy ütésben hagyjuk a bábunkat, akkor a dobás másik részét a középpontról (mid-point) játsszuk meg. 

(If your opponent makes a big split in your inner board on the opening roll [32 43 52 54] and you reply with a roll where you will hit loose from either your 8pt or 6pt, use the other die to play down from the midpoint if possible.)

54S-41:

is Player 2

score: 0
pip: 158
Unlimited Game
Jacoby Beaver
pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-a---aE-C---dE---d-e----B-:0:0:1:41:0:0:3:0:10
to play 41


# Ply Move Equity
1 R 13/9 6/5* -0.061
2 R 24/20 6/5* -0.099 (-0.037)
3 R 6/5*/1* -0.134 (-0.072)


32S-32:

is Player 2

score: 0
pip: 162
Unlimited Game
Jacoby Beaver
pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-a--a-E-C---dEa--c-e----B-:0:0:1:32:0:0:3:0:10
to play 32



# Ply Move Equity
1 R 13/10 6/4* -0.066
2 R 24/21 6/4* -0.087 (-0.021)
3 R 6/4*/1* -0.120 (-0.053)

Legfontosabb, hogy a középpontról játékba hozzuk a bábukat, kialakítva egy sokkal rugalmasabb pozíciót. Nem ütünk kettőt, mivel az úgynevezett zónánkban, csak 8 emberünk van, ami kevés a blitz kialakításához, és nincs megcsinálva az otthonunkban még egy pont sem.

Persze vannak kivételek a szabályra, mint például a 43-as nyitásra a 61-es válasz (43S-61) (ahol a hátsó bábunkkal lépünk inkább) stb 
http://www.bgonline.org/forums/webbbs_config.pl?read=63088


2) Csak akkor üss kétszer az otthonodban a második dobással, ha 41-et dobtál és az ellenfél megnyitotta a futóit 21, 41, vagy 51-el.

(You only hit twice in your inner board on the second roll if you rolled 41 and your opponent split with 21, 41, or 51)
 

Tehát amikor kettőt ütünk:

41S-41:

is Player 2

score: 0
pip: 162
Unlimited Game
Jacoby Beaver
pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-aa---E-C---dE--ac-e----B-:0:0:1:41:0:0:3:0:10
to play 41


és nem ütünk kettőt:

52S-32:

is Player 2

score: 0
pip: 160
Unlimited Game
Jacoby Beaver
pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-a-a--E-C---dE---d-e----B-:0:0:1:32:0:0:3:0:10
to play 32

Nincsenek megjegyzések: